preloder

to miejsce stworzone dla dzieci. To społeczność, w której wszyscy razem czujemy się dobrze.

to otwarte okna!

Dajemy naszym uczniom szerokie perspektywy na przyszłość. Dbamy o wielopłaszczyznowy rozwój młodych ludzi.

W naszym gimnazjum zwracamy uwagę na rozwój wielopłaszczyznowy: ciała, ducha i umysłu. Rozwój zawodowy każdego człowieka jest procesem przebiegającym w czasie. Proces ten rozpoczyna się w dzieciństwie i trwa aż do wieku dojrzałego (a nawet do końca życia), i jest ciągiem decyzji uwarunkowanych różnymi czynnikami, między innymi: biologicznymi, psychologicznymi, społecznymi i ekonomicznymi. Według teorii Donalda Supera rozwój zawodowy to proces wdrażania obrazu samego siebie. Poglądy ludzi na to, kim są, zostają odzwierciedlone w tym co robią. Nasz gimnazjalista przeszedł dotychczas następujące fazy rozwoju:

Fazę wzrostu (od urodzenia do 14 roku życia) – czyli: fantazji (wiek 4 – 10 lat), zainteresowań (wiek 11 – 12 lat) i możliwości, umiejętności(wiek 13 – 14 lat). W trakcie procesu wzrostu dziecko zyskuje orientację w świecie pracy, by następnie dokonać analizy własnych zdolności pod kątem wymagań zawodowych.

Fazę poszukiwania (wiek 15-24 lat) i w niej: etap wstępny (wiek 15 – 17 lat). W trakcie tego etapu zainteresowania, zdolności, wartości i korzyści są przez młodzież brane łącznie pod uwagę i dokonuje ona próbnego wyboru zawodu.

Chcemy, aby nasi gimnazjaliści poznali niektóre zawody, ich specyfikę i możliwości pracy. OLIMPIJCZYK to otwarte okna!

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.